Etkinlikler

Etkinlikler

08.11.2022 110

ETKİNLİK-1

 EKİM AYI

Amaç

Öğrenciler diş fırçalamanın önemini bilir.

Materyal

Renkli karton, pamuk, makas, yapıştırıcı, Ek 1

Kademe

Okul öncesi ve İlkokul

SÜREÇ

1.      Öğretmen diş fırçalamanın önemiyle ilgili bilgi verir.

2.      Öğretmen getirmiş olduğu Ek-1, karton ve pamukları öğrencilere dağıtır.

3.      Öğretmen ve öğrenciler birlikte kartonla bir diş fırçası maketi yaparlar.

4.      Öğretmen öğrencilerden ek-1 e pamukları yapıştırarak üç boyutlu bir diş görseli oluşturmalarını ister.

5.      Maketler ve görsel oluşturulduktan sonra öğrenciler hep beraber görsel üzerinde diş fırçalama etkinliğini gerçekleştirir.

6.      Öğrencilerin etkinlikle ilgili görüşleri alınarak etkinlik sonlandırılır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EK-1

 

okul öncesi diş etkinliği ile ilgili görsel sonucu

 

 

ETKİNLİK-2

EKİM AYI

Amaç

Öğrenciler diş fırçalamanın önemini bilir.

Kademe

Ortaokul

SÜREÇ

1.      Öğretmen öğrencilere diş temizliğinin önemi hakkında bilgi verir.

2.      Öğretmen öğrencilere bir drama çalışması yapacaklarını söyler ve gönüllü olanlardan 10 öğrenci seçer. Bu öğrencilerden 8 tanesi diş, 1 tanesi diş fırçası ve 1 tanesi de dişe zarar veren şeker rolünü alır.

3.      Dişlerin 4 ü alt ve 4 ü üst olacak şekilde tahtaya çıkar. Alttaki dişler çömelirler. Üstteki dişler ayakta dururlar. Şeker onlara doğru yaklaşmaya başladığında kaçarlar, şeker onlara dokunduğunda ise üzülerek yere düşerler. Diş fırçası dişlere doğru yaklaştığında sevinir ve dans ederler.

4.      Etkinlik sonunda öğrenciler yerlerine oturur ve etkinlik hakkındaki duygu ve düşünceleri alınır.

 

 

ETKİNLİK-3

 KASIM AYI

Amaç

Kişisel temizlik ve çevre temizliği hakkında bilgi sahibi olur.

Kademe

Okul öncesi, İlkokul ve Ortaokul

SÜREÇ

1.      Öğretmen temizliğin önemiyle ilgili öğrencilere bilgi verir.

2.      Öğretmen öğrencilerden kişisel bakım- vücut temizliği ve çevre temizliği konularında farklı sınıfların birer pano hazırlamalarını ister.

3.      Hazırlanan panolar okul idaresi tarafından belirlenen bir köşede sergilenir.

4.      Süreçle ilgili öğrencilerin görüşleri alınarak etkinlik sonlandırılır.

 

ETKİNLİK-4

 ARALIK AYI

Amaç

Çevre temizliği ile ilgili materyalleri kullanır

Materyal

Toz bezi, su, leğen

Kademe

Okul öncesi, İlkokul

SÜREÇ

1.      Çocuklarla birlikte dolap üstleri, çekmece içleri gibi toz barındırabilecek yerler incelenir, çocukların parmaklarını bu gibi yerlerin üzerine gezdirerek varsa toz örneği görmeleri sağlanır.

2.      Tozların nelerden ve nasıl oluştuğu konusunda sohbet edilir, görsel materyaller incelenir.Öğretmen çocuklara "Rüzgar" deneyini yapacaklarını söyler.

3.      Çocukların gözlerine toprak parçaları kaçma riskini göz önüne alarak önceden getirilen az miktardaki toprağı büyük boy kartonun üzerine konur ve hafifçe üfleyerek toprakların dağılması sağlanır.

4.      Çocukların da aynı şekilde toprağı yavaşça üflemeleri ve rüzgar oluşturmaları istenir.
 Daha sonra kuvvetlice üflenerek daha fazla dağılması sağlanır.

5.      Nefesin rüzgarı temsil ettiği, rüzgar esince toprakların bu şekilde havaya ve çevreye dağılacağı gösterilir. Havada uçuşan kum ve toprakların ev ve okul gibi yerlere pencere ve kapılardan girebileceği konusuna vurgu yapılır. Yaşadığımız mekanlarda sağlığımızı koruyabilmek için içeri giren tozların temizlenmesi ve bu konuda görev almamız gerektiği söylenir.

6.      Tozların nasıl temizleneceği gösterilir. "Daha önce toz almış olan var mı? Neden? Nasıl?" gibi soru ve cevaplarla çocukların bu konudaki deneyimlerini paylaşması sağlanır.

7.      Her çocuğa farklı renk ve ebatlarda nemli toz bezleri verilerek sınıftaki masa, sandalye, çekmece, dolap vb. nesneler tozlardan temizlenir; sınıf düzenli hale getirilir. Kirli toz bezleri yıkanarak akan renkli suyun kirli olduğuna vurgu yapılır.
 Çocuklara temizlik alışkanlığını kazandırmak üzere her fırsatta sınıf temizliğinde görev verilir.

 

 

ETKİNLİK-5

ARALIK AYI

Amaç

Çevre temizliğine ilişkin farkındalık kazanır.

Materyal

Öğrenci sayısınca A4 kağıt, zarf, kalem

Kademe

Ortaokul

SÜREÇ

1.      Öğretmen öğrencilere çevre temizliğinin önemi hakkında bilgi verir.

2.      Öğretmen öğrencilerden geleceğe yönelik doğaya bir mektup yazmalarını ister.

3.      Mektuplar tamamlandıktan sonra gönüllü öğrenciler mektuplarını okurlar ve en güzel mektup seçilerek bayrak töreninde okunur.

 

ETKİNLİK-6

ŞUBAT AYI

Amaç

Sağlığımız için temizliğin önemini kavrar.

Materyal

Maskeler, siyah şal, kılıç, bilgisayar "bay mikrop" şarkısı

Kademe

Okul öncesi, İlkokul ve ortaokul

SÜREÇ

1.      Öğrenciler 1 gün önceden yapılacak etkinlikle ilgili bilgilendirilir.

2.      Öğretmen sınıfta sağlığımız için temizliğin öneminden bahseder.

3.      Bazı öğrenciler kirli çocuk maskelerini takarak yerlerinde oturur. Bir öğrenci siyah şalı takar, eline kılıcı alır ve sınıfın dışında ve ya kapı önünde bekletilir.

4.      Herkes arkadaşı bulsun komutuyla öğrenciler ikişerli veya üçerli olarak gruplar oluşturur. Kirli öğrenciler temiz öğrencilere yaklaşmaya çalışınca temiz öğrenciler birbirine sarılarak " biz temizliğine özen gösteren öğrencilerle arkadaş oluruz" diyerek yanlarına almazlar.

5.      Kendilerine arkadaş bulamayan kirli öğrenciler kendi aralarında grup kurarlar. "bay mikrop" şarkısıyla mikrop olan öğrenci sınıfa girer. Her gruba yaklaşarak grubun hangi temizlik kurallarına uyduğunu sorar. Sonra kirli gruba gelir. Kirli gruptan cevap gelmeyince aralarına girer kılıcıyla onlara dokunur.

6.      Öğrencilerin hepsi hasta rolü yaparak ağlarlar. Diğer temiz çocuklar bir araya gelerek. Kirli çocuklara öğütler vererek yerlerine otururlar.

7.      Öğretmen etkinlik sonunda öğrencilerin duygu ve düşünlerini alır.

 

ETKİNLİK-7

MART AYI

Amaç

Sağlığımız için temizliğin önemini kavrar.

Materyal

Kartondan yapılmış küp

Kademe

Okul öncesi, İlkokul Ortaokul

SÜREÇ

1.      Ek-2 de resimlerin yer aldığı küp öğretmen tarafından birleştirilir.

2.      Öğretmen sınıftan gönüllü bir öğrenci seçer ve onu tahtaya kaldırır.

3.      Tahtaya çıkan öğrenci diğer sınıf arkadaşlarının görmeyeceği şekilde küpü atar ve gelen resmi arkadaşlarına sessiz sinema şeklinde anlatmaya çalışır.

4.      Öğrenciler tahtada sessiz sinemayı canlandıran arkadaşlarının anlattığı kavramı bildiğinde o kavram ile ilgili beyin fırtınası yaparlar.

5.      Etkinlik küp üzerindeki resimler bitene kadar devam eder.

6.      Etkinlik sonunda öğrencilerin duygu ve düşünceleri alınır.

ETKİNLİK-8

NİSAN AYI

Amaç

Temizlik farkındalığı kazanır.

Materyal

EK-3, boya kalemi

Kademe

Okul öncesi, İlkokul

SÜREÇ

1.      Öğretmen temizlik ile ilgili öğrencilere bilgi verir.

2.      Temizlik ile ilgili boyama çalışması yapacaklarını öğrencilere söyler ve ek-3 ü öğrencilere dağıtır.

3.      Öğrenciler boyama çalışmasını bitirince sınıf panosunda yaptıkları çalışmaları sergilerler.

4.      Öğretmen etkinlik sonunda öğrencilerin duygu düşüncelerini alıp etkinlik sonlandırılır.

 


 

 

EK-3

TEMİZLİK BOYAMA ÇALIŞMALARI ile ilgili görsel sonucu

TEMİZLİK BOYAMA ÇALIŞMALARI ile ilgili görsel sonucu

TEMİZLİK BOYAMA ÇALIŞMALARI ile ilgili görsel sonucu

ETKİNLİK-9

 NİSAN AYI

Amaç

Sağlığımız için temizliğin önemini kavrar.

Materyal

EK-4, Pinpon topu

Kademe

Ortaokul

SÜREÇ

1.      Afiş boyutunda renkli çıktı aldığı EK-4'ü, etkinliğe başlamadan önce tahtaya yapıştı­rır ya da çıktı alınamadığı durumlarda tahtaya çizer/yansıtır.

2.      "Sevgili öğrenciler, bugün yapacağımız etkinlikte ihmal ve istismarın ne oldu­ğunu, istismar türlerini ve hangi davranışların hangi istismar türlerine girdiğini öğreneceğiz (önceden tahtaya yapıştırdığı/çizdiği/yansıttığı EK-4'ü göstererek), bu­nun için bir oyunumuz var." der.

3.      Sınıfı iki gruba ayırarak gruplardan kendilerine isim bulmalarını ister.

4.      Her gruba sıra ile topu vererek tahtadaki karelere atış hakkı verir (O gruba sıra gel­diğinde her seferinde aynı öğrenciye atış yaptırmaz, gönüllülük esasına dayanarak farklı öğrencilere de aynı hakkı tanır. Herkesin atış yapması için gerekli yüreklendir­meyi yapar.). Boş atışlarda diğer grubun üyeleri 'bom' der ve atış hakkı onlara geçer.

5.      Dolu kare vurulduğunda, atış yapan öğrenciden o karede bulunan simgenin temsil ettiği kavramın tanımını ister. Tanımı yapılan kavrama örnek de verilme­sini ister. Ödül ya da pas simgelerine atış yapıldığında, oyunun kurallarına göre gereğini yapar.

6.      Doğru cevap verilirse, o gruba 10 puan verir (Grupların isimlerini ve altlarına da al­dıkları puanları aşama aşama tahtaya yazar.).

7.      Karelerdeki simgeler tamamlanana kadar etkinliği bu biçimde devam ettirir. Oyun sonunda, EK-3'ten yararlanarak tüm tanımları örnekleriyle beraber öğrencilere açıklar.

8.      Etkinlik sonunda öğrencilerin duygu düşüncelerini alıp etkinlik sonlandırılır.

 

 

 

EK-4


 

              Temizlik deyince aklına neler geliyor?

              Hangi durumlarda temizlik yapmak gerekir?

             Bir kişinin temiz olduğunu nasıl anlarız?

             Temizlikle ilgili sınıfa bir mesaj ver.

             Bir hak daha kazandın !!

F

Günlük yapmamız gereken kişisel temizliğe örnek ver.

 

 

 


 

 

EK-2

 
 

 

 

 

 

 

 

 

Kaynak: https://eyyubiyeram.meb.k12.tr/